MasterCourse - Skapa säljande webinar innehåll.
Att köra ett live webinar är inte särskilt avancerat. Det har du säkert redan gjort på Zoom eller annan plattform. Eller åtminstone varit med på ett. Men att göra ett bra webinar med engagerande innehåll där du till slut får åhörarna att köpa av dig i direktsändning - det är en helt annan konst som skiljer proffsen från medelmåttorna.
I denna webbkurs lär vi dig strukturen för ett säljande webinar och hur du bygger innehållet.
Kursinnehåll
MasterCourse
Skapa säljande webinarinnehåll
Kursinnehåll
MasterCourse
Skapa säljande webinarinnehåll
Kursen består av 12 videolektioner. Där du steg för steg får bygga upp ditt spännande webinarinnehåll som leder till Call-to-action där du maximerar din försäljning.
Kursen består av 12 videolektioner. Där du steg för steg får bygga upp ditt spännande webinarinnehåll som leder till Call-to-action där du maximerar din försäljning.
Du får en introduktion kring hur kursen går till, så du får ut det mesta av utbildningen. Du kan se lektionerna både i en dator, läsplatta och via en app. Alltid tillgänglig.
Innan du startar och skriva manus till ditt webinar ska du ta fram den tjänst eller produkt du vill sälja.
Ta fram basuppgifterna för hur du tänkte och arbetade när du gjorde din digitala produkt. Temat och målgruppen ska ju vara samma. Till din hjälp för du ett arbetsblad som du kan fylla i. Detta har du mycket nytta av sedan när du skriver manus och väljer innehåll.
I denna första lektion får du en överblick över vad som gör ett bra webinar.
Vårt säljande webinar bygger på att du talar i början och slutet av webinaret, med dig i bild. Men i mitten levereras innehållet i form av en slide-presentation som du talar till. Det är denna slide-presentation du får lära dig att skapa.
Ett bra webinar är uppbyggt av tre delar: Innehåll, teknik, framförande. I denna kurs kommer vi helt att koncentrera oss på innehållet.
Men det är bra att få en kläm på de andra delarna eftersom en kedja inte är starkare än dess svagaste länk.
Innan du börjar bygga innehållet ska du göra ramen och ta fram en design för dina presentationsbilder som följer igenom hela webinaret. I denna typ av webinar lär vi dig göra en presentation som du visar och talar till. Vi ger kunskap i hur du bygger upp designen på din presentation. Vilka typsnitt som fungerar, vilken typ av foton som fungar, hur ofta man ska byta slide för att hålla uppe intresset osv. I denna lektion fokuserar vi alltså designen.
En attraktiv rubrik är det som lockar dina presumtiva deltagare. Den ska ge ett värde annars kommer ingen att anmäla sig. I denna lektion får du lära dig att skriva en attraktiv rubrik som stämmer med det innehåll du ska leverera.
I denna lektion får du lära dig hur du ska välja innehåll i ditt webinar. Du får konkreta tips på hur du kan välja innehåll som ger ett värde. Du utgår självklart ifrån det tema du redan har på den digitala produkt du vill sälja i ditt webinar.
I denna lektion går vi igenom vilka 5 beståndsdelar som ett webinar är uppbyggt av rent praktiskt och hur många slides som varje avsnitt ska innehålla.
Du har ju redan valt design och strategin för ditt innehåll tidigare i kursen.
Nu går vi igenom webinarets 5 beståndsdelar så du har en överblick över hur du ska bygga upp det. Vi ger tips på databanker för gratis foton du behöver nämligen massor med bilder. Nu börjar det roliga jobbet!
I lektion 6 - 8 får du steg för steg praktiskt skapa ditt webinarinnehåll. Du får konkreta exempel på 4 av de fem beståndsdelarna som ett webinar består av. Du kan följa mallar för att sedan steg för steg jobba med ditt eget material. Till varje lektion hör pdf:er som du kan dra ut och ha bredvid dig när du bygger ditt eget innehåll rent praktiskt.
Innan du skapar ditt CALL TO ACTION - dvs den sista delen där du ska få folk att köpa. Så ska du få lära dig några säljtriggers. Psykologiska moment som leder intresserade till köp. I den finns 5 olika säljtriggers, det finns såklart fler. Men använder du dessa så räcker det gott och väl. Innan du skapar din call to action måste du bestämma vilka av dessa du vill använda i ditt webinar.
Då har vi kommit fram till den sista och avgörande delen i webinarpresentationen. Det vi kallar CALL TO ACTION.
Då är vi framme vid 5:e delen av det säljande webinaret, det som kallas Call to action. Det är här magin sker och du verkligen får människor att köpa din tjänst eller produkt. Vi fortsätter vårt exempelwebinar som du kan följa för att skapa din speciella call-to-action. Du använder de säljtriggers du lärt dig för att få folk att nappa på ditt erbjudande.
När du kommit hit är ditt webinar klart för att gå live! Denna presentation kopplas då till det webinarprogram som du valt att sända ditt webinar ifrån. Vi lär ut WebinarJam i en annan kurs, men du kan använda vilket webinarprogram du vill.
Lycka till!
Kurspris 7995:- + moms. Kom igång direkt!
Detta är för dig som...
Redan har en produkt eller tjänst som går att sälja online.
Verkligen lyckas med din försäljning online. Du kan gå från 1% konvertering till över 10%.